Teknoloji

Cyberpunk 2077 Işın İzleme: Overdrive Modu Bugün Geliyor

Geçen hafta yayınlanan fragmanla ağzımız sulandı. Cyberpunk 2077 Işın İzleme: Aşırı Hız Modu , bugün prestijiyle ön izleme olarak oyuncuların beğenisine sunulacak. Tam verim alabilmek için RTX 40 serisi ekran kartlarının önerildiği mod, gerçekliği başka bir boyuta taşıyacak. Ayrıca yeni oyunlara da DLSS 2 eki gelmeye devam ediyor.

Cyberpunk 2077 Ray Tracing: Overdrive Modu Oyuncularla Buluşuyor

Cyberpunk 2077’nin Ray Tracing: Overdrive Modu’nun merakla beklenen önizleme lansmanı bugün gerçekleşiyor! GeForce RTX 40 Serisi sahipleri, DLSS 3 Frame Generation’ın gücü sayesinde oyundaki performansı ikiye katlayabilir. Ek olarak, Everspace 2 ve LEAP kısa süre önce DLSS 2 desteğiyle erken erişime açıldı, DLSS Momentum ise Like a Dragon: Ishin!’in DLSS 2 performans artışıyla hız kesmeden devam ediyor.

Tam Işın İzleme ile Şehri Aydınlatın

CD PROJEKT RED’in Cyberpunk 2077’si şu anda teknolojik olarak en gelişmiş oyunlardan biri olarak tanımlanıyor. Oyun, geleceğin muazzam şehrini inanılmaz ayrıntılarla tasvir etmek için çeşitli ışın izleme teknikleri kullanıyor. Şimdi Cyberpunk 2077, yol izleme olarak da bilinen tam ışın izlemeyi tanıtan Ray Tracing: Overdrive Mode’un teknik önizlemesini yayınlayarak çıtayı bir kez daha yükseltiyor.

Cyberpunk 2077’nin Ray Tracing: Overdrive Modunun teknik ön izlemesi, bize tam ışın izlemenin geleceğine dair bir fikir veriyor. Tam ışın izleme geliştirmeleri, düzeltmeleri ve performans optimizasyonları için CD PROJEKT RED ile çalışmalar devam ediyor.

Yansımalar, gölgeler, ortam gizleme ve çok daha fazlası sizin için geliştirildi ve görüntü, oyun grafiklerinin geleceği hakkında fikir vermeye devam ediyor. Cyberpunk 2077, GeForce RTX oyuncularının performansını artırmak için NVIDIA DLSS 3’ü kullanarak tamamen ışın izlemeli bir şehrin ihtişamını deneyimlemelerine olanak tanır.

CD PROJEKT RED ile RTX hakkında

Yeni mod hakkında daha fazla bilgi edinmek için Cyberpunk 2077 Ray Tracing: Overdrive Mode makalemizi ziyaret edebilir veya CD PROJEKT RED Genel Müdür Yardımcısı ve Global Sanat Müdürü Jakub Knapik ile yapılan röportajın bir parçası olan röportaj görüntülerini izleyebilirsiniz.

Işın İzleme ve DLSS’nin Yolculuğu

2018’de NVIDIA, birinci nesil GeForce RTX grafik kartlarının piyasaya sürülmesiyle bir oyun devrimini ateşledi. İlk oyunlar piyasaya sürüldüğünden beri, gölgeleri, yansımaları ve diğer öğeleri canlandırmak için gerçekçi olmayan ışıklandırma ve çeşitli hileler kullanıldı. Gerçek zamanlı ışın izleme ile birleştirilmiş GeForce RTX, geliştiricilerin yansımaları ve aydınlatmayı gerçekçi bir şekilde oluşturmasına olanak tanır. Bu sayede oyunlar çok daha sürükleyici ve eğlenceli hale geldi. Ve geliştirilmiş DLSS 1.0 ile NVIDIA, oyuncuların kare hızlarını artırmaları için oyunun kurallarını değiştiren yeni bir yol keşfetti.

2018’de yalnızca 4 RTX tabanlı oyun vardı ve GeForce RTX oyuncularının %37’si ışın izlemeyi kullandı; %26’sında ayrıca DLSS 1.0 etkindi.

Bundan beş yıl sonra NVIDIA, GeForce RTX 40 Serisi grafik kartlarının piyasaya sürülmesiyle 3. nesil RTX’i tanıttı. Şimdi, DLSS 3, 30 oyunda yapay zeka ile hızlandırılmış Çerçeve Üretimi ile performansı artırıyor. DLSS 2, 280’den fazla oyun ve uygulamada, çok zamanlı yerel çözünürlüklü TAA işlemeden daha iyi olmasa da neredeyse aynı yüksek görüntü kalitesiyle kare hızları sunar. NVIDIA Reflex, 70’in üzerinde oyunda daha keyifli bir deneyim için sistem gecikmesini azaltır.

Shader Execution Reordering (SER), Opacity Micromaps (OMM), NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) ve RTX Global Illumination (RTXGI) gibi yeni teknolojiler, geliştiricilerin yüksek kare hızları ve çok daha az çabayla inanılmaz efektler oluşturmasına olanak tanır.

Oyuncular arasında, RTX’in kaydettiği büyük ilerleme iyi biliniyor ve en güncel entegrasyonlar, RTX sahiplerinin çoğunluğu tarafından kullanılıyor. Milyonlarca GeForce RTX masaüstü GPU sahibinden 40 Serisi oyuncuların %83’ü ışın izleme ile yüksek performans elde ediyor. Series 40 oyuncularının %79’u, DLSS ile RTX özellikli oyunlarda performanslarını ikiye katladı.

Işın izleme ve DLSS’nin popülaritesinin artması ve hızla benimsenmesiyle, oyuncuların %28’i tarafından kullanılan 4K ve GeForce RTX 40 Serisi masaüstü GPU sahiplerinin %62’si tarafından kullanılan 144Hz+ yüksek hızlı oyun monitörleri gibi diğer gelişmeleri ve teknolojileri geride bıraktı.

DLSS’de Her Zaman Daha Fazlası Vardır!

  • Everspace 2, DLSS 2’ye dayalı olarak erken erişime açıldı (şu anda mevcut)
  • High on Life, DLSS 2 yükseltmesini aldı (şu anda mevcut)
  • LEAP, DLSS 2 boost ile erken erişimin kilidini açtı (şu anda mevcut)
  • Bir Ejderha Gibi: Ishin! DLSS 2 yükseltmesi alındı ​​(şu anda mevcut)

280’den fazla DLSS ile geliştirilmiş oyun ve uygulama ile NVIDIA DLSS’nin hızla benimsendiği inkar edilemez. DLSS 3, şu anda piyasaya sürülen 30 oyunda daha hızlı performans sağlar; bu, DLSS 2’nin ilk 6 aylık piyasaya sürülmesinden elde edilen verilerle karşılaştırıldığında, DLSS 3’ün 7 kat daha hızlı benimsendiğini gösterir.

tut-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu